Sider

25.10.2015

Beaming Baby våtservietter - et tryggere valg

Annonse - samarbeid med skinlove.no
Våtserviettene er godkjent britiske Organic Food Organisation.
Photos: ladybird
Våtservietter har vært en del i media i det siste, og ikke uten grunn. Når det viser seg at mange av våtserviettene inneholder hormonforstyrrende stoffer og annet snusk, de reklamerer for å være parfymefri men inneholder masse parfyme og de generelt ikke er så bra for sart babyhud - ja da synes jeg det er greit å få litt fokus på det. Se bare på teksten på bildet over, det er ganske ekkelt og tenke på, ikke sant?
 Selv er jeg ikke kjempeglad i å bruke våtservietter for ofte, men i stellebagen og når vi er på tur så er våtservietter helt genialt. Favoritten er Beaming Baby sine våtservietter - de inneholder hverken parfyme, hormonforstyrrende stoffer, parabener eller andre skumle ingredienser. De er også 100% nedbrytbare, en fin ting med tanke på hvor mange våtservietter man ofte bruker i løpet av en bleieperiode. Dessuten er de veldig myke og gode, og dermed veldig milde mot den fine babyhuden. Beaming Baby er blitt et fast innslag i stellebagen vår. Jeg liker også å ha med en pakke våtservietter når man er på hyttetur på litt primitive hytter, det er godt å ha når det blir noen dager mellom hver dusj. Og disse er langt mer behagelige enn de fleste andre jeg har vært borti, så de blir med til fjells neste gang.

Beaming Baby sine våtservietter kan du klikke hjem hos skinlove.no. De kommer også i enkeltpakker, som kan være greie å ha med i veska eller ha liggende i f.eks bilen.

6 kommentarer :

Luisa Fernanda del Mar sa...

Det var et krav for meg å lese meg opp på alt som kunne være skadelig for mini, og gjett om jeg gjorde! Og det er jeg så glad for, jeg sitter ikke igjen med noen form for dårlig samvittighet. Det e det kjæreste man har, da må man virkelig sette det så høyt at man gidder å gjøre en innsats for å pleie det vel. Ingen kjipe våtservietter på stumpen her nei. Så bra at du har funnet noen trygge og gode favoritter! Det er mamman sin det :)

Ladybird sa...

Luisa, det har du så rett i! Selvfølgelig skal de små utsettes for litt opp igjennom oppveksten for å herdes, men å utsette de for skumle kjemikalier er bare unødvendig. Og våtservietter er jo noe mange bruker ganske mye av, så tanken på at disse skal inneholde masse skumle stoffer er ikke bra! Det er så sant som du sier, de er det kjæreste vi har, så man vil gjerne ta kloke valg for de! <3 Og jeg har jo lenge vært glad i renest mulig produkter til meg selv og, så en selvfølge at jeg skal ta de samme valgene for henne!

Hilde sa...

Jeg har så mye å lære til lille babygirl kommer.. Akkurat det med baby wipes har jeg faktisk lurt litt på, for jeg synes de virker litt sterke. Har sensitiv hud selv og bruker slett ikke hva som helst av produkter, så vil jo ikke bruke noe dårlig på babyen heller.

Ladybird sa...

Hilde: Det kan være litt overveldende med alt det nye, alt man skal kjøpe inn, sette seg inn og alt det, bare hvor mye klær man trenger i starten av hver størrelse og hva man skal kjøpe! Men tro meg, alt løser seg veldig fint og du finner ut av det. Egentlig trenger du ikke mer enn vogn, noen få skift, en stelleplass og seng til babyen i starten - men man ender selvfølgelig opp med laaaaaangt mer ;-) Og jeg er helt enig med deg, jeg synes også at våtservietter alltid har vært sterke, tanken på at jeg skulle tørket meg med våtservietter mange ganger hver dag (det blir MANGE skift i løpet av et døgn) høres rett og slett ubehagelig ut. Men disse er virkelig helt supre, de virker så milde og fine - så da har jeg ikke dårlig samvittighet for de gangen jeg bruker våtservietter. Til det vanlige dagligdagse stellet hjemmet så bruker jeg tørrservietter og lunkent vann, noe jeg ikke viste eksisterte før jeg ble kjent med det på fødeavdelingen! Men våtservietter er godt å ha, og da kan jeg absolutt anbefale disse på det varmeste!

Hilde sa...

Ja det er litt overveldende. Klær kan jeg fikse, haha ;) Har shoppet en liten garderobe allerde, men det er jo bare gøy. Også har jeg tenkt litt på pynteting til rommet hennes. Men vogn og sånt har nok blitt utsatt enn så lenge. Jeg tror nesten mannen får engasjere seg litt der.
Men også hudpleie og slike produkter kan jeg gjerne tenke på. Glad jeg så tipset ditt, skal jammen meg ordne noen av disse :)

Ladybird sa...

Åhhhh du får en liten jente du også! :-) Det er veldig koselig altså! Vi storkoser oss med lille vesla vår :-) Det er veldig morsomt med klær til de små, men litt vanskelig i begynnelsen - hva trenger man, i hvilke størrelser, hva er praktisk, hvor mye skal man kle på de....men man kommer fort inn i det. Også får man sååååå mye lær også, det er dessverre en del ting vi ikke har rukket å bruke før hun har vokst ut av det.Vi er forresten veldig fornøyd med vognen vår, en litt røffere vogn som tåler litt mer terreng, ikke bare en asfaltvogn. Men det spørs jo helt hva slags behov dere har!