Sider

12.08.2015

Chocolate Sun - selvbruner til gravide

Produktene er sponset
Photos: ladybird
For en stund tilbake så fikk jeg spørsmål på instagram om hvilken selvbruner jeg anbefalte under graviditet. Men så hadde det seg slik at jeg faktisk ikke hadde brukt noe særlig selvbruner etter at jeg ble gravid. Jeg hadde riktignok brukt Clarins sine selvbrunerdråper til ansiktet, men ikke noe til kroppen. Nå var jo jeg på Bali og samlet litt solstråler i våres, men den norske sommeren har ikke akkurat bidratt til at den brunfargen har holdt seg. Pureskin.no plukket opp tråden fra instagram og lurte på om jeg hadde lyst til å teste ut noen graviditetsvennlige selvbruningsprodukter fra deres sortiment. Og siden det er en nettbutikk jeg er veldig glad i så sa jeg ja til et lite samarbeid, der jeg tester ut Chocolate Sun produktene for de.

Jeg har testet ut to av produktene fra Chocolate Sun - Cocoa Fleur som er en selvbruner i sprayformat og Absolute Sun som er en selvbruner i kremformat. Nå har jeg fått testet ut begge to en liten stund og det første som slo meg var at de etterlot en veldig fin farge! Selvbruner blir ofte litt gul eller oransje, men denne synes jeg etterlot en veldig fin og frisk brunfarge, uten å bli for gul eller oransje. Sprayen var hakket lettere å påføre, og trakk seg fort inn (men ikke for raskt, for da blir det raskt skjolder). Mens kremen kanskje tilførte litt mer fuktighet til huden mens man hadde den på. Siden kremvarianetn hadde en selvbrunerstyrke på 3, så ga denne godt med farge - fin til deg som har litt farge fra før. Sprayen hadde selvbrunergrad 2 og ga litt mindre farge per påføring, men det var da lettere å kontrollere ønsket fargestyrke over tid. Når det kommer til lukt så luktet sprayen minst, den hadde en mild duft. Kremen luktet litt mer og hadde en tydeligere lukt av kakao, perfekt hvis du elsker lukten av sjokolade! Denne hadde også litt mer snev av lukt selvbruner, men dette gikk rakst bort etter en dusj.

Noe av det jeg satte mest pris på med produktene var at de var enkle å påføre jevnt og at de trakk seg raskt inn i huden slik at man ikke måtte vente så lenge med å kle seg. Nå begynner jo magen å bli ganske stor, så da er det greit med produkter som ikke krever altfor mye når det gjelder påføring, det blir rett og slett litt for tidkrevende og fampete med en stor mage. Og jeg setter selvfølgelig stor pris på at produktene er så rene som de, ikke testet på dyr og fri for masse kjemikalier som ikke er bra hverken for babyen eller meg. Absolutt et godt selvbrunervalg - gravid eller ei!

Ingen kommentarer :