Sider

28.02.2015

La Tulipe - duften av vår

Photos: ladybird
"La Tulipe fra Byredo er inspirert av følelsen du får om våren når blomstene vekkes til liv med alle sine deilige dufter og fine farger." Og nettopp det er en veldig god beskrivelse av denne duften. Tenk en frisk, feminin duft av knasende sprø hvite og grønne blomster. Jeg har lenge vært en fan av Byredo sine tolkninger av duftopplevelser og har flere dufter fra Byredo i baderomsskapet. Storfavoritten avslører jeg ikke, for den er nærmest blitt en av mine aignaturdufter - og jeg har som dere kanskje har lest, et svært personlig forhold til duft jeg skal bruke selv. Det er så lenge mellom hver gang jeg finner meg en parfyme og jeg får så personlig forhold til den, at jeg har sluttet å dele den med de som spør hva jeg bruker. Og grunnen er enkel, hvis noen omkring meg begynner å bruke samme duft, så må jeg bare slutte med den, da er den ikke min lenger. Sikkert ganske sært, men sånn er det nå, så da er det best å holde det som min egen lille hemmelighet.

Men denne lille herligheten av en vårduft deler jeg med dere, for den når ikke helt opp på signaturduft-hylla, selv om jeg er etrolig glad i den! Og et lite dufttips - kjøp gjerne body lotion versjonen av duftene dine, de får ofte en litt rundere og varmere duft, som jeg ihvertfall foretrekker.

Byredo kjøper jeg som regel på Heaven Scent eller Gimle Parfymeri.

Ingen kommentarer :