Sider

11.01.2015

DIY: Honning og spirulina maske

Photos: ladybird
Jeg prøver å sette av litt tid hver søndag til egenpleie, der jeg bruker litt ekstra tid på huden ved å legge noen masker. I dag prøvde jeg ut en hjemmelaget maske av spirulina og honning. Spirulina har jeg jo brukt en del i grønne shaker og smoothie, men aldri på huden. Jeg blandet 1/2-1 teskje spirulinapulver med et par teskjeer honning, rørte blandingen godt sammen og penslet på huden. Lot det virke i cirka 20 min, før jeg vasket av med varmt vann og en klut. 

Honning skal virke fuktgivende og ha betennelsesdempende effekt, mens spirulina skal virke rensende. En ting er ihvertfall sikkert, huden ble veldig myk og deilig etter denne masken! Vel verdt å teste ut hvis du har en krukke med spirulina i skapet.

Ingen kommentarer :