Sider

28.07.2011

Fine bryn

 Fine bryn i en fei!
Photos: ladybird
Jeg er over gjennomsnittet opptatt av bryn. Det er ganske fascinerende hvordan øyenbryn kan forandre et helt ansikt. Fred Hamelten former brynene mine og disse produktene hjelper meg til å få det resultatet jeg vil ha.

Treatment Mascara fra Make Up Store
Pleiende balsam som gir næring og beskyttelse til vippe og bryn. Jeg bruker denne på brynene hver kveld, og på vippene under mascara. Bryn og vipper blir sterkere, lengre og vokser fortere.

Brow Set fra Zanzuel
Øyenbrynsgele som holder brynene på plass. Perfekt for buskebryn.

Brow Color No.1 fra Make Up Store
Øyenbrynsblyant i mørkbrun. Denne har en hardere og tørrere konsistens enn eyelinere. Noe som gir et naturlig og langvarig resultat. Jeg har alltid brukt øyenbrynsskygger inntil nylig. Har syntes at øyenbrynsblyanter gir et unaturlig resultat. Trikset er å kun legge den der du trenger det og børste gjennom brynene med kost etterpå.

Mascara Brush fra Make Up Store
Denne grer jeg brynene med, etter å ha fylt ut brynene med øyenbrynsblyanten. Gjør at fargen fra øyenbrynsblyanten blendes inn i brynet og gir et veldig naturlig resultat, samtidig som man grer brynene på plass.

Photo Op Under Eye Brightener fra Smashbox
Highlighter som jeg legger rett under øyenbrynet, på øyenbrynsbenet. Gir brynene et løft. dere kjenner kanskje igjen denen fra tidligere poster, jeg har nemlig blogget om den flere ganger. En favoritt i sminkepungen.

Slik holder jeg meg brynfin.


I love a good looking brow, and these products makes my brows look just the way I like em.

Treatment Mascara fra Make Up Store
Conditioner that nurture and protects the eyebrows and lashes. Makes them grow faster, become longer and stay strong.

Brow Set fra Zanzuel
Eyebrowgel that tame and set those bushy lashes.

Brow Color No.1 fra Make Up Store
Dark brown eyepencil, made special for those brows. A bit harder and dryer than eyeliners, that makes the resualt natural looking and long lasting.

Mascara Brush fra Make Up Store
After filling in the brows with the Brow Color pencil I comb through my eyebrows with this brush. It makes harsh lines suddenly appear supernatural.

Photo Op Under Eye Brightener fra Smashbox
My favorite highlighter. A little touch of this under my brow gives it that perfect lift.

8 kommentarer :

Nanne sa...

Enig med deg, bryn er viktig! Har ikke noen "brynekspert" noe sted i nærheten, men napper og vokser selv og har blitt ganske flink etterhvert. Var i en salong en gang for å få vokset noen viltvoksende strå, og da sa hudpleieren at jeg hadde "helt nydelige bryn" :) Har også lært meg "threading" - utrolig effektivt!

Line sa...

Fine favoritter!

Camilla sa...

Supre tips! Er selv tilhenger av brynskygge og skeptisk til blyant, men kanskje jeg skal gi det et forsøk til! :)

Luisa sa...

Masse bra tips! Jeg har liksom alltid ordnet dem selv, ikke lagt såååå mye sjel i det. Sminker dem ikke fordi jeg har jo sorte og tette bryn.

Anonym sa...

the perfect post for an eyebrow obsessed girl like me. Loved these tips. I use an eyebrow pencil from Mac and my eyebrow gel is from Boots but I'm going to try the make up store one that you recommended.

xoxo

Synnøve sa...

Supre tips! Produkt nr 1 skal jeg jammen kjøpe meg ASAP!

Julie sa...

Skulle gjort mye for brynene dine tante!

-Julie

Ladybird sa...

Nanne: kjære vene, nå blir jeg imponert! har du lært deg treading også? Kanskje du skal gå i lære hos Fred og starte opp for deg selv, han skal begynne med kurs han nå ;)) Eller bare starte opp for deg selv med en gang. Flinkiss altså ;))

Line: Brukes jevnt og trutt om dagen ;)

Camilla: konsistensen på blyanten og kosten er trikset har jeg nå skjønt ,)) Og riktig farge, men det sier seg vel selv ;)

Luisa: Da er du veldig heldig som har veldig flotte og mørke bryn fra før! Hvis du vil ha litt profesjonell hjelp men ikke vil bruke masse penger på det så kan jeg også anbefale han mannen på MakeUp Store i Bogstadveien, kjempeflink!

Beingdena: the Makeup Store one is great! I got the tips from a stylist. He uses this everyday and have to cut his eyebrows one a week after starting using it! ;)

Synnøve: den er veldig god! Jeg er heldigvis født med mørke vipper, så jeg bruker den som en mascara de dagene jeg vil ha en mer naturlig look. Fint og pleiende! We like!

Julie: Du er jo bare skjønn da snuppis! vakker som få!!!