Sider

11.12.2010

Gi bort to smågriser!

Photo: Kirkens Nødhjelp
I år, som mange år før så får jeg en litt emmen smak i munnen av den store julehandelen. Gaver hører selvfølgelig julen til, men jeg prøver å ha et bevist forhold til gaveshoppingen. I år har det blitt mange matkurver og hjemmelaget julesnop i fra meg. (Hipp hurra for Bondens marked!).
Jeg synes også det er en fin ting å gi litt ekstra til veldedighet i disse juletider. I år bestemte jeg meg for å la halve julebudsjettet gå til veldedige formål. Så sammen med de innhandlede julegavene ligger det også en liten notis om at et sted i verden, der noen ikke har det like godt som oss, er det noen som har fått to smågriser, såkorn, fire kyllinger og kondomer! Symbolske gaver fra kirkens nødhjelp. En fin ting å få og en fin ting å gi!
Christmas shopping. It always makes me think of those that are in a different lifesituation that myself and the people around me. The ones that doesn't have the same possibilities and economical security than myself. That is why I always prefer to donate money to a humanitarian organization in these days. I really hope you will do the same. It's time to give and get involved.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Kunne ikke vært mer enig!

Ladybird sa...

Morejournalisten: Så bra! Det er jo tross alt tiden for å bry seg litt ekstra om alle rundt seg, i litt større forstand :)