Sider

25.09.2010

Review: glominerals Pressed Base Foundation fra MakeupMekka

Photos: ladybird
I sommer fikk jeg tilsendt disse to prøvene på glominerals Pressed Base Foundation fra MakeupMekka. Siden jeg foretrekker en naturlig look om sommeren og derfor ikke bruker foundation i sommermånedne, så har det tatt litt tid før jeg fikk testet disse i sin helhet. Jeg brukte de faktisk i sommer også, men som concealer på ujevnheter i huden de kvaldene jeg brukte sminke. Og det fungerte de veldig godt som! Jeg brukte en liten concealer børste og jobbet opp den dekkevnen jeg ønsket. Det deket godt og holdt seg gjennom varme sommerkvelder.

Det er først nå den siste måneden jeg virkelig har fått satt disse på en test, da jeg startet så smått å bruke litt foundation igjen. Dere som leser bloggen jevnlig har sikkert fått med dere at jeg er veldig glad i mineralsminke og disse var intet unntak! De er lette å bygge opp til ønsket dekkevne, gir en nydelig fløyselsmyk finish og jevner ut hudtonen uten å se sminket ut. Siden jeg nå har litt farge etter sommeren så er det helt klart Honey-medium som passer best til min hudtone. Golden-medium har jeg brukt på områder jeg vil lysne litt for å skape litt skygge/lys effekter. det har fungert veldig fint! Jeg ser jammen ikke bort fra at jeg kjøper meg denne foundationen når jeg trenger påfyll, for den falt godt i smak!

Husk at du får 5% på alle kjøp på MakeupMekka hvis du bruker koden du finner i margen på høyre side! Og når jeg først er inne på det, jeg får ikke skrytt nok av Too Faced sitt solpudder, det har blitt en storfavoritt hos meg. Genialt når du vil bringe med deg den den herlige gyldne brunfargen inn i høstsesongen!
God lørdag! :-)

3 kommentarer :

Q sa...

Om man bruker Glo riktig så er den veldig drøy i bruk også. Og det er jo greit når prisen er såpass stiv!

God lørdag til deg også! :)

Ladybird sa...

Sunniva: De er veldig drøye! Man merker det ekstra godt når man begynner å tro den er tom, men så varer den liten evighet til :) Nyt siste rest av helg ;)

Anonym sa...

Herlig, det må jeg prøve! takk for nok et godt tips! :-)