Sider

25.02.2010

Test: Mineral Radiance solpudder fra Youngblood

Fire ulike nyanser med litt shimmer
Har forsøkt å få frem shimmereffekten på bildet nedenfor, det er en fin diskret shimmereffekt.
Photos: ladybird
Solpudder. Et veldig aktuelt produkt akkurat nå, da jeg er nærmest gjennomsiktig. (Nei til solarium, ja til solpudder og en god selvbruner!) Jeg fikk tilsendt dette solpudderet av MakeupMekka, som jeg begynner å tro er synske, for de sender meg alltid ting jeg trenger/ønsker meg. Takk!

Anyway, solpudder er ingen enkel sak. Jeg er kresen på solpudder. Det skal gi en fin brun farge, ikke gul/oransj/rød eller rosa, det skal ikke glitre for mye og det skal ikke inneholde ting som ikke er bra for huden. Og dette solpudderet oppfyller mine kriterier, noe jeg allerede viste, da dette er en gammel favoritt. dere kan lese en gammel anmeldelse av det her. Men ting forandrer seg, jeg forandrer meg, så jeg tenkte jeg fikk teste det skikkelig denne gangen også. 

Etter en høst med mitt matte solpudder fra Too Faced, så er jeg klar for litt mer glød. Og der er dette solpudderet genialt, det har et diskret shimmer som gir en sunn, fin glød. Jeg synes det gjør seg med litt shimmer nå som solen snart titter frem igjen, matt solpudder er en favoritt på høsten og vinteren.Youngblood har akkurat passe mye shimmer, man føler seg bare fresh, ikke som en diskokule.

Fargen er også genial, jeg foretrekker solpudder som er sammensatt av flere nyanser. I dette er det fire fine nyanser som tilsammen gir et mer naturlig resultat. Man kan også velge å bruke fargene enkeltvis eller den mørke/lyse delene av solpudder ettersom hvor mye farge man har fra før. De lysere fargene er faktisk veldig fine til øyeskygger eller som highlight. Kan også tenke meg at de mørkeste fargene kan være kule å ramme inn øyet med, det gir ofte en fresh look.

Dommen er altså at dette solpudderet fortsatt er en favoritt i sminkepungen. At det er mineralsminke gir også et stort pluss i boka mi! Prisen er litt stiv, det koster 485,- hos MakeupMekka, men du har det en evighet...dessuten vet jeg om mange like dyre og enda dyrere solpudder som ikke er halvparten så gode... 

Psssst... Kjøp en god børste til påføring av solpudder. jeg har hatt billigvarianten fra H&M og var fornøyd med den, helt til jeg prøvde en ordentlig kost...det er to forskjellige verdener! Min favoritt er Powderbrush fra GloMinerals. Ellers har Mac fantastiske børster!

MakeupMekka sent me this bronzer from youngblood the other day. Mineral radiance in Sundance. It is a old favourite of mine, cause it gives you that healthy glow. It is not to orange, it is not to shimmery and it's good to your skin since it is mineral makeup. I have used it for some weeks now, and I remember why I loved it so much. A great bronzer!

4 kommentarer :

Cathrine sa...

Dette er en favoritt hos meg også!

P.S. Jeg kjøpte det for 220 NOK på ebay :)

Ladybird sa...

Det er superherlig, gir skikkelig fresh farge. Og det trenger jeg nå ;)

Unknown sa...

Ser fantastisk ut. Kan du ikke be om å bli sponset til en konkurranse? Veldig dyrt ;)

Ladybird sa...

Christine: Kan godt hende MakeupMekka kan være interessert i det, kan alltids spørre de ;)