Sider

23.02.2010

Pia Haugseth

Photo: Ladybird og Julie Kase
Lørdag kveld var jeg innom Pia Haugseth sin første visning, en liten intim visning i en flott leilighet. God syemning og en kolleksjon. Jeg synes mange norske designere har en tendens til å dra på veldig i starten og dermed tone seg mer ned til en kommersiell linje, Pia Haugseth falt ikke i denne fellen. Hun viste en god kolleksjon i trygge farger, gode snitt og søte detaljer. Jeg er allerede veldig glad i ryggdetaljer og var dermed godt fornøyd med Pia sitt ryggfokus. Jeg vil også anbefale dere å ta turen innom Pia sin kunstblogg, som den kunstelskeren jeg er, falt jeg pladask for alle hennes vakre mallerier.
Saturday night I popped by a private viewing of Pia Haugseth's first fashionshow. Clean cut, femenine dresses with cute details. I absolutely loved the backdetails. A good first show of a growing designer.

14 kommentarer :

angeli sa...

I like! Elsker de flotte kjolene, og selvfølgelig skjørtet på bilde nr.2.

Cecilie sa...

Jeg liker også ryggdetaljer, her var det mye å like =)

Mina sa...

mye fint å se :)

Lise sa...

åh.. jeg ELSKER klær med stilige ryggdetaljer..:D
er så heldig å ha en nokså fin rygg tross alt ;)
kult sted å ha visning da btw :)

Siljesfashion sa...

Pia lager flotte kjoler, skulle ønske jeg ikke hadde gått glipp av visningen. Så bra ut!

Flit About sa...

Ser hva du mener, her var det mye fint! Kjolen med åpent parti på ryggen er min favoritt, så hot!
Supert innlegg!

Ladybird sa...

Angeli: det var lett å like flere av tingene i kolleksjonen, nydelige kjoler...og kjempesøtt skjørt!

Cecilie: det er så flott med detaljer på ryggen :)

Mina: det var det ;)

Lita: det er råfint ;) Og som regel noe de fleste kler å ha fokus på :)

Siljefashion: Vi får nok se mer av denne jenta ;)

Flit About: Den er råfin, likte veldig godt skjæringen på den. prøvde en lignende i London da jeg var der. Muligens jeg må teste ut denne istedetfor ;)

Ida sa...

Jeg falt virkelig for måten hun valgte å ha visningen!

Anonym sa...

Pia har såå mye fint! talentfull jente!

Ladybird sa...

Ida: Det er alltid sjarmerende med små intimvisninger. jeg må innrømme at jeg liker det veldig godt, det setter fokus på kolleksjonen, er jo den vi vil se. Synes noen av de norske designerne har overdrevet showdelen litt i det siste, det funker for TinaH fordi det er en rød tråd, det funker for Fam da hun er en showjente av klasse...men for noen andre så blir det mer show enn kolleksjon...dessverre. Hurra for intimvisninger ;)

Anniken Cecilie: Flink flink flinkiss, det er det hun er ;)

Inger sa...

men altså, ikek for å være alt for kritisk - men føles ikke de fleste av de siluettene litt oppbrukt? Flere snitt her som har vært på heavy rotation de site årene og for lengst snappet opp i kjedebutikkene. Vet ikke jeg... kanskje jeg bare forventer noe mer skreddersydd og intrikat ang snitt? Noe mer kreativt?

Ladybird sa...

Inger: det er på ingen måte noe helt nytt, men det er det heller ikke rom for hele tiden. Bare ta alle de fantastiske designerkolleksjonen vi ser på internasjonale runwayer, og hva som faktisk kjøpes inn av butikkene...skrekkelig kjedelig til tider. Jeg tror det er lurt av Pia å tenke kommersielle snitt, spesielt i starten. Så får hun heller peise på med noen virkelig showpieces når basekolleksjonen gir henne fundament til å kunne gutse litt ;) Faren med å safe for mye er også at folk velger å legge pengene sine hos en kjedebutikk i stedet, da de finner noe veldig likt der. Det er viktig med et snitt, en detalj, materiale eller noe som faktisk hever dette fra det kjedebutikkene spytter ut. Blir spennende å se hva hun kommer med senere, selv om jeg tror hun aldri blir den designeren som kommer med noe helt nyskapende og banebrytende, jeg tror hun heller skaper en kolleksjon ut i fra det vi jenter gjerne skulle hatt i klesskapet akkurat nå. :)

Inger sa...

Som du nevnte så kanskje de spesielle ryggdetaljene gjør at kjolene er verdt å titte på isteden for de versjonene som kan være litt snarlike i kjedebutikkene. Kjoler får man aldri nok av, fikk du noen "må ha" følelse for noen av de kjolene? Den grå med lange armer og knyting i ryggen så veldig "lett å bruke" ut:)

Ladybird sa...

Inger: jeg synes at de var veldig flott skjært i ryggen, dessuten hadde noen av kjolene noen rep (litt sånn maritimt) i ryggen, og det var knallfint ;) Du får ta en titt på de live...Jeg er veldig spent på prisene på disse, aner ikke hvilket sjikt de ligger på :)