Sider

08.09.2009

RIG-OSL





Photos: ladybird
En gammel favoritt og en ny favoritt var blant annet resultatet av Tax Free shoppingen i helgen. Fix+ fra MAC Cosmetics og Peace of Mind fra Origins.

Fix +, fikseringsprayen fra MAC, har fort blitt en favoritt her i gården. Det virker ganske enkelt umulig å klare seg uten denne heretter. Jeg bruker et par spray av denne på Kabukikosten før jeg arbeider mineralpudderet mitt inn i kosten. Mineralfoundationen blir mye enklere å legge pent, man kan egentlig bare klundre i vei, resultatet blir uansett pent. Mineralfoundationen ser også langt mer naturlig ut på huden, du slipper den første halvtimen der pudderet skal "smelte" inn i huden. Her er det perfeksjon fra første øyeblikk. Som om ikke det skulle være nok, den tilfører huden fuktighet og fikserer sminken slik at den sitter mye bedre. Og om ikke det skulle være nok, den er deilig forfriskende å ha stående på kontorpulten eller som et forfriskende innslag under flyturer. En STOR favoritt hos meg. Du trodde du elsket minralspudderet ditt? Du vil uansett elske det hundre ganger mer med denne.

Peace of Mind fra Origins er en ny favoritt som jeg fikk anbefalt av en søt leser. Det er en liten flaske proppet med en eterisk blanding som virker både beroligende og oppkvikkende. Perfekt på dager med mye stress eller når du trenger litt ekstra TLC. Gni et par dråper i tinningen, nakken og øreflippene og inhalér den friske duften. Deretter kan du nyte at trykket i hodet slipper taket og at roen senker seg, eller at du endelig klarer å samle tankene igjen og fokusere på noen tøffe oppgaver. Utrolig deilig produkt som jeg aldri hadde kommet på å kjøpe selv, derfor er jeg sjeleglad jeg har dere som kan tipse meg om slike godbiter. Anbefales!

I did some Tax Free shopping as usual. I bought an old favourite of mine, Fix + from MAC Cosmetics and I also decided to test out Peace of Mind from Origins, a product one of you reader recomended. Fix+ is mineralfoundations best friend. With this spray you can say Goodbye to photoshopping and Hello to perfect looking skin. Love it! Peace of Mind became a dear newcomer right away. It's perfect when your head feels heavy, you got headaches, are tired after a long day or just need something to keep your mind focused. A small bottle of healing drops, just massage a few drops on your neck, earlobes and temples. Breathe and feel the tension slowly melt away.

10 kommentarer :

Tulipe Noir sa...

Takket være din tidligere anbefaling er jeg jo nå som du vet avhengig av Fix+, mineralsminke to the next level spør du meg. Helt fantastisk.

Eteriske oljer er nok ikke helt greia for meg.. Jeg er nok ikke så alternativ av meg. Fikk faktisk en flaske med noe chakra greier fra Aveda (?) som Alexander hadde med fra en Costume utdeling som jeg syntes luktet helt forferdelig.... Not my cup of tea. MEN jeg leser gjerne en omtale hvis det skulle komme :)

Ble det Intermezzo på deg??

Ladybird sa...

Tulipe Noir: Jeg er så glad for at du er like gla i din Fix, som meg. Jeg synes det er helt utenkelig å bruke mineralsminken min uten nå, jeg har blitt helt avhengig. Den gir perfekt finish. Har anbefalt den til flere venninner, en er lærer...elevene hennes hadde spurt hvordan hun kunne ha såååååå fin hud :)

He he he...ikke den mest alternative jeg heller, men prøver injnimellom ut litt morsomme ting jeg blir tipset om. Og denne lille flaska var utrolig god! Og billig...jeg så for meg at dette skulle være en skikkelig dyr affære, men den koster vel rundt 130,- kroner...og med tanke på at det nesten er en liten flaske med velvære, så anser jeg det som et kupp!

ha ha ha...Aveda skal jo ha mye bra greier da..men fikser man ikke lukta så er det ikke noe hjelp.

Intermezzo ble ikke med hjem denne gangen, jeg ble helt opphengt i rød lebestift og en nude neglelakk fra Diro som er helt mindblowing fin...men fant dessverre ikke de to heller....

Tulipe Noir sa...

Hehe, kjenner til det med å få hung på på noe, og ikke finne det. Det som er litt kjekt for oss som opprinnelig kommer fra byer litt utenfor OSlo, er at når man er en tur hjemme så kan man ta en tur på et lokalt parfymeri eller Estetique og ofte finne one shots og diverse andre ettertraktede greier. Der er ofte det meste å finne, mens det ofte er revet bort på få dager her i byen. Hurra for "småbyer"!

Tulipe Noir sa...

Det skulle jo så klart ha stått "hung up" der over... Ikke hung på på.. :)

Ladybird sa...

Tulipe Noir: Det er helt glimrende å komme fra mindre steder med hensyn til slikt ja (og masse masse annet). Jeg har funnet noen godbiter her og der i Norske småbyer som jeg knapt rakk å ense var inne i butikk her i Oslo ;)

Frøkna på Haugen sa...

Har ikke tenkt på at jeg kan bruke Fix+ sammen med mineralpudderet mitt. Er ikke spesielt begeistret for mineralpudder, så nå skal jeg teste og se inntrykket endres!

Oljen fra Origins hørtes ut som en real godbit. Alt som kan lette trykket i hodet er verdt å prøve.

Takk for tipset! :-)

Liss sa...

Å, den oljen hørtes jo rett og slett fantastisk ut! Kan virkelig trenge noe avslappende nå om dagene, kjenner jeg! Er så sinnsykt mye stress for tiden.. :/ Den funker altså?? :)

Ladybird sa...

Frølna på Haugen: nå skal du nok kanskje se at du begynner å elske mineralpudderet ditt allikevel. Mange liker ikke mineralpudderet fordi de føler det blir litt tykt lag og litt kakete, men ved å bruke Fix+ får du veldig enkelt et veldig naturlig resultat! Blir morsomt å høre hva du synes :)

Jeg anbefaler Peace of mind, den er faktisk overraskende deilig ;) Og jeg tror det er mange som har en strevsom høst i vente, og kan trenge et lite vidunderprodukt som denne :)

Liss: jeg synes den er veldig god, den hjelper deg til å slappe av i hele kroppen og slippe ned skuldrene, dessuten så hjelper den til å skape litt fokus når man egentlig føler seg tom etter en lang dag :) vel verdt pengene!

Linn Emilie sa...

sensory therapy er helt fantastisk, bruker den en del når jeg sitter og leser =)

Ladybird sa...

Linn Emilie: Jeg kan tenke meg den funker bra da, hjelper til når man trenger litt fokus :)