Sider

28.06.2009

Solpudder fra Mineral Essence


På høyre side, like ved tommelen min, ser dere en fargeprøve.
Photos: ladybird
Et lite tips: Aldri riv av hele forseglingstapen på mineralproduktene dine, det resulterer bare i masse søl. Stikk heller et lite hull i plastikken et sted, det holder i massevis.
For en tid tilbake sendte Makeupmekka meg dette solpudderet fra Mineral Essence i fargen Sunset Bronze. Dette er mitt første produkt fra dette merket, alltid spennende med nye merker.
Makeupmekka kan man lese at dette solpudderet skal gi deg en solbrun glød, uten å utsette huden for solens skadelige stråler. Smart spør du meg, overdreven soling er passé. Det første jeg reagerte på er at solpudderet var ensfarget, jeg har fått en hangup på solpudder som er flerfargede, da jeg mener dette gir det mest naturlige resultatet. Min tidligere favoritt fra Youngblood er av den flerfargede typen. Det andre jeg alltid ser etter i et solpudder er graden av glitter/shimmer. Glitter er no no, og shimmereffekten skal også være begrenset, spør du meg.

Jeg har blitt svært så glad i å blande mine mineralprodukter med Fix sprayen fra MAC, og det fungerte som fy på dette sopudderet også. Resultatet blir langt mer naturlig og det er lettere å fordele produktet jevnt. Solpudderet føles godt på huden, er lett å jobbe med og holder lenge, selv gjnnom litt bading og strandliv. Det eneste som ikke funka for meg var fargen. Jeg har overraskende mye gultoner i huden til å være nordisk og dette ble altfor rødt for meg. Men etter å ha blandet det ut med min guleste mineralfoundation så ble resultatet bra. Jeg kommer nok til å holde meg til min gamle favoritt fra Youngblood, men det er av den enkle grunn at fargen ikke passet meg helt. Så jeg er åpen for flere produkter fra Mineral Essence i fremtiden.

En ting må jeg bare nevne når det er snakk om solpudder. Ikke påfør solpudder i hele ansiktet, solpudder og foundation er ikke det samme. Solpudder skal brukes til å fremheve trekkene dine og gi deg en sunn glød. Påfører du det i hele ansiktet ser det alt annet enn pent ut. I mitt runde ansikt har jeg funnet ut at det funker godt med en bevegelse som minner om en 3tall. Det vil si langs hårfestet i pannen, ned langs siden av ansiktet, inn ved kinnbeina og deretter langs kjeven. En liten dæsj på hver side av neseryggen fullender det hele.
-----------------------------------------------
Makeupmekka sent me this bronzer from Mineral Essence in color Sunset Bronze. After testingit some days I can confirm it is still another great mineral product, it feels great on the skin, it is long lasting and the resault looks great. Though the color wasn't a perfect fit for my skin. It is a bittoo red for my skin, I have strong yellow undertones in my skin. If it hadn't been for that, this bronzer would have been a new favourite this summer.

2 kommentarer :

Lene sa...

supert tips, men skade allerede skjedd dessverre. Pudder all over.

Ladybird sa...

Lene: he he he...det er nettopp det som skjer ja, men da vet du det til neste gang!