Sider

09.05.2009

Yuuuk...


Photos: ladybird
Yuuuk sier du kanskje. Men det er slettes ikke så ille som det ser ut, det er faktisk ganske godt. I glasset finner du eplejuice blandet med Spirulinapulver. Spirulina er en blågrønn alge som inneholder imponerende mengder mineraler, vitaminer, sporstoffer, klorofyll, aminosyrer og andre ting som er bra for deg.
Noen eksempler; spirulina inneholder 3 ganger så mye protein som fisk, 10 ganger mer kalsium enn melk, 50 ganger mer jern enn spinat, 100 ganger mer betakaroten enn gulrøtter...
Rett og slett veldig bra for deg!
-------------------------------------------------
It might not seems like it's taste any good, but it is quite yummie actually. And what is it? It's Spirulina mixed with apple juice. Spirulina is a aquatic plant filled with beneficial ingridients, It contains three times more protein than fish, 10 times more kalcium than milk, 50 times more iton than spinach, 100 times mote betacaroten than carrots. Quite impressing, and certainly good for you!

9 kommentarer :

Ara sa...

hmm... hvor får en tak i dette vidundermiddelet da? ;)

Tulipe Noir sa...

hm.....litt skeptisk..særlig til fargen.. Men det er sikkert bra for kroppen som du sier. Har du lang erfaring med produktet? Har du merket at du blir sterk og fjong i kroppen? Er det litt som bompibær-saft kanskje? ;)

iram sa...

hørtes interessant ut!
hvor ofte drikker du det og hvor får man kjøpt det?

Ladybird sa...

Ara: det kjøpes på vanloig helsekost, kan også få det i pilleform.

Tulipe Noir: Jeg håper og tror det er nesten som Bompibærsaft! Det hadde ihvertfall vært knall. Jeg har ikke lang erfaring, et døgn for å være konkret. he he he...Men med et slik innholg så må det jo være bra for meg tenker jeg. Jeg begynnte med det fordi jeg ikke spiser så veldig mye kjøtt, men trener masse. Det skal være en fin måte å sørge for at man får i seg alt man trenger og litt til. Vet mange vegetarianere som sverger til det for å få en helverdig kost.

iram: Jeg drikker det en gang om dagen foreløpig, men det er visstnok slik at man skal drikke det til ulike tider og emngder etter hva slags behov man har. I utgangspunktet så virker spirulina som et kostilskudd, det er rensende på kroppen og gir den masse gode næringsstoffer og ting som er bra for kroppen. Tar man det en halvtimes tidfør måltid skal det virke slankende, da det er mettende, man kan ta det etter måltidet hvis man trener mye eller har behov for å legge på seg litt og trenger litt ekstra futt i kroppen. Eller kan man ta det i små doser tre gange om dagen som et bra nærende tilskudd til kroppen i perioder da man trenger det :)

De kan mye mer om det i helsekosten, så spør de eller søk på det på google, det er ganske interessant å lese om faktisk. Men så er jeg kanskje litt "lettlurt" på slike såkallte sunne vidunderting ;)

CherryBlossom sa...

Hum.. Skeptisk! Faren med kosttilskudd av vitaminer eller mineraler er risikoen for å forstyrre den fine balansen i kroppen. Med et variert kosthold får de fleste i seg de vitaminene og mineralene man trenger. dersom man er i tvil om man får i seg det man skal er det bedre å se på kilder i kosten, enn å starte med tilskudd. Det eneste tilskuddet de fleste av oss likevel trenger, er tran...

Hvis man spiser lite kjøtt er det bedre å øke inntaket av vegetabilske varer som, kornvarer, poteter, grønnsaker, bær og frukt for å få dekket proteinbehovet. I tillegg er det svært få av oss i Norge som har et for lavt proteininntak. Hvis man drikker dette i tillegg til et normalt kosthold vil det jo også virke mot sin hensikt ved at for stort tilskudd av proteiner lagres som fett i kroppen?

Må nok skuffe med å anta at det ikke gir noe særlig bompibjørn- effekt heller da mineraler og sporstoffer ikke er energigivende, men likevel essensielle ved at de hjelper kroppens kjemi til å fungere optimalt.

jern er heller ikke noe å kjimse av da faren for jernoverlast er mer overhengende enn faren for jernmangel...

Samme med kalsium. For mye: mer enn 4-5 gram daglig kan gi kvalme, oppkast, søvnløshet, høyt blodtrykk, rytmeforstyrrelser i hjertet ol..

hoho, utrolig hva man får med seg med å lese til eksamen ;) Det jeg har lært av ernæringslæren er i allefall: fordel de energigivende næringsstoffene (karbohydrat, fett og protein) i det totale energiinntaket og det meste vil bli dekt ;) Og kun ta tilskudd i samråd med lege dersom symptomer for mangelsykdommer skulle oppstå ;)

Ladybird sa...

Cherryblossom: Nå imponerte du meg snupp, hvis det er slikt du lærer av å sitte inne å lese til eksamen, så skal du få lov å sitte i fred! Så spennende da, jeg trodde ikke dere gikk så nøye inn på ting.

jeg kommer jo aldri til å ty til noe nutrilett, proteinpulver og denslags det vet du, men du vet jo hvordan jeg er på morgenkvisten. Søvnen blir alltid prioritert fremfor frokost, spesielt når jeg skal på et 07 fly ;) Og dette er en genail måte for meg å få i meg litt næring på morgenkvisten, for jeg merker jo at kroppen trenger det, det er bare så himla kjett å få det inn så tidlig. Så da håper jeg at dette kan være en fin frokosterstatning for slike som meg ;)

Og du, jeg ser poenget ditt, jeg får jo vondt i halsen hver gang jeg tar c-vitaminer, det slår aldri feil! ;) Har også ei på jobben som får hodepine når hun tar vitamintilskudd ;)

Anonym sa...

takk for tipset!

Ladybird sa...

Anonym: bare hyggelig du, verdt å teste ut synes nå jeg ;)

cheap cosmetics sa...

Excellent presentation.plz represent some more info.I wait for it.