Sider

10.11.2008

Youngblood Lunar Dust


Photos: Beautybasket
For litt over en uke siden fikk jeg tilsendt Youngblood sitt shimmerstøv fra Beautybasket. Jeg fikk tilsendt produktet i fargen Dusk, som er en gylden terracotta eller bronse lignende farge.
Jeg er ikke noen typisk sminkejente, men er allikevel veldig kresen på de produktene jeg velger å bruke. Youngblood har jeg veldig god erfaring med sålangt, har allerede en concealer og et finishing pudder derfra. Og er veldig fornøyd med begge! Så det lå nok en gang ann til å bli en spennende test. Etter å ha lest om Lunar Dust på Beautybasket sine sider (...Unikt lysreflekterende mineral makeup skimmerstøv. Passer hele året og gir en strålende glød til ansikt, kropp eller hår. Mange bruksområder!...) gikk jeg i gang med å teste det ut. Første gang jeg brukte det var etter noen timer på et SPA badeanlegg i Riga. Det var noen sminkeglade latviske frøkner som sendte noen lange blikk i min retning da jeg dro frem dette produktet i garderoben. Jeg blandet litt i foundationen min som jeg påførte på strategiske steder; på kinnbeina, rett under øyebrynet og i amorbuen. Jeg vet ikke om det var timene i boblebad og saunaer som gjorde utslaget eller om det var mitt nye shimmerstøv, men jeg følte meg fresh og fin og hadde en frisk glød. Resten av oppholdet i Riga påførte jeg bittelitt shimmerstøv på amorbue og kinnbein, og syntes det ga en fin frisk effekt.

Photos: ladybird
Siden jeg ikke bruker så mye øyesminke til daglig, så gikk det noen dager før jeg fikk testet produktet ordentlig igjen. Men så kom det en anledning der jeg følte for å dra på litt, til meg å være. Da brukte jeg shimmerstøvet som øyeskygge og eyeliner (sammen med en spary jeg har som gjør om skygger og sminke i pulverform til eyeliner...). Det er litt uvant for meg å ha så mye øyesminke, men det er absolutt lekkert og jeg har en følelse av at dette produktet får testet seg godt i festsesongen som er i anmarsj. Og ikke minst til våren og sommeren, da huden blir gylden og lekker. da kommer jeg garantert til å bruke det som highlighter både i ansikt, men også kragebein og lignende. Produktet kan visstnok brukes i håret også. det har jeg ikke testet ut, men kan se for meg at det kan fungere bra. Spesielt med tanke på at shimmerstøvet er så fint, jeg er nemlig ike noe fan av glittersminke og glitterspray til håret. Men her er hvert korn så lite at man kun får en fin glød, uten å kunne telle hvert støvkorn.

+Pluss med Youngblood Lunar Dust+ :
- Shimmerstøvet i fargen Dusk har en herlig gylden glød, perfekt til å blande i foundation. Man får nærmest en solkysset hud.
- Det er shimmerstøv..ikke glitterkorn, jeg liker ikke sminke med glitter. Det må være finkornet, dette er perfekt!
- Kan helt sikkert blandes i body lotion for en gylden lekker glød, da kan man også styre mengden shimmer selv...da jeg ofte synes det er eltfor mye shimmer i slike produkter.
- Man får mye for pengene, det er en overraskende stor boks!
- Det er mineralsminke, og dermed sunnere for huden enn vanlig sminke. Og det liker vi!
Jeg har faktisk ingen negative ting å trekke frem om dette produktet, enn så mye jeg vrir hodet mitt. Det dummeste med dette produktet er vel at jeg ikke er dreven nok med sminke til å bruke det til sin fulle rett! Men jeg skal gjøre mitt beste.
-------------------------------------------------------
I have tested a new product for Beautybasket. This time I have tested a shimmerdust from Youngblood called Lunar Dust. I got it in this golden bronze color, perfect for a sunny glow. I tried to blend it with my foundation and used it as a highligher. Loved that healthy glow it gave me. It blends in easily and the shimmer are like dust, that means it gives a healthy glow. I am looking forward to wearing it on my shoulders and cleavage, wearing strapless dresses for Christmas and off course next summer! It will be perfct blended in with my body lotion, giving a subtle golden shimmer. I think I love it!

6 kommentarer :

Anonym sa...

Slikt fikk jeg lyst på også!

Ladybird sa...

Det er et supert universalt shimmerprodukt!

Marte sa...

Veldig bra anmeldelse snuppa! :)

Ladybird sa...

Marte: takk snella, ekstra hyggelig når det kommer fra en dreven anmelder som deg ;)

Kaffeslabberas sa...

Dette driver jeg også med - har ikke evolvert over til mineralsminke enda, men glittergreia der driver jeg med. Det gir en instant effekt av glamour!

Ladybird sa...

Beautiful world: det piffer raskt opp en grå dag :)