Sider

12.10.2008

Riga this week



Var en tur nedom sentralmarkedet for å titte på markedsbodene der. Alltid fascinerende å gå på slike store markeder.
----------------------------------------
Went down to the Central Market in Riga.

Det er morsomt å gå rundt i gatene kun for å se på bygningene og arkitekturen i Riga.
-------------------------------------------
Strolling around, looking at the architecture and all the fascinating buildings.
Furla har fantastiske vesker, men fant ikke noen som var perfekte og kjøpbare denne gangen.
---------------------------------------
Furla has some amazing bags and purses.
Manikyr hører med når man er i Riga.
----------------------------------------
Manicure is a must when you visit Riga.

Blow er en spesiell butikk. de selger alt fra Alexander McQueen til Fendi, men varepresentasjonen er helt grusom. Føles som man er inne på en bruktbutikk. Det frister ikke å kjøpe noe, for alt ser så kjipt ut slik det presenteres.
----------------------------------------
Blow is such a strange store. They sell items from several designers, but it is looks more like a thriftstore. The presentastion is terrible.

Armani, Dolce&Gabbana, Sonia Rykiel.....
-----------------------------------------
Armani, Dolce&Gabbana, Sonia Rykiel....
Sky Bar, et perfekt sted å ta en drink. Min favoritt er Mynthe Daiquiri.
--------------------------------------------
Sky Bar. The perfect place for a drink. My favourite is the Mynthe daiquiri.

Ute på Gourmet shopping. Er på jakt etter tomatgele til kveldens ost og vin kveld.
-------------------------------------------
Doing some gourmet shopping. Looking for Tomato-jelly, perfect for cheese and wine.


Manikyr, Vogue og byens beste is Mocca.
---------------------------------------
Manicure, Vogue and Rigas best ice Mocca.


Bruker selvfølgelig trammen når jeg farter rundt i Riga. Da jeg satt å ventet på trammen satt det en dame ved siden av meg som hadde handlet seg en kurv med epler. Sjarm.
--------------------------------------------
Traveling around the city by the tram. A woman beside my, had done som apple shopping. I admired her basket full of fresh apples.

9 kommentarer :

K.Line sa...

Some great shots. Thanks for taking us on a tour...

Style Spot sa...

Ååh så mange fine bilder! Riga virker så sjarmerende og koselig. Må nesten ta meg en tur snart ;) Håper alt er bra med deg, og at helgen din har vært nydelig!

Ladybird sa...

K.Line: My pleasure ;)

Sunniva: Takk snille ;) Du bør ta deg en tur dit, gir deg gjerne tips om hva du bør besøke ;) Hadde en flott avslappend ehelg, håper du har hatt en vidunderlig helg også!

Anonym sa...

Fin guide fra Riga! Ser ut som et sted det er verdt å besøke. :)

Ladybird sa...

Riga er en sjarmerende by, og jeg gir deg gjerne tips hvis du finner ut at du drar dit en gang ;)

Anonym sa...

Hei , har fårr tips om din side pga Riga, reiser dit første helgen i des. hvor tar du manikyr? jule marked? sky bar og div butikker har jeg lest om på siden din.
Tar gjerne imot tips.

Grete

Ladybird sa...

Grete: Hei hei! Så hyggelig at du lurer på litt Riga tips. Jeg vil anbefale deg å søke litt rundt på bloggen min etter flere tips, da jeg har lagt ut endel fra Riga, det står sikkert endel om Riga i kommentarene under Riga postene også ;) Anbefaler deg å ta manikyr hos en Maija salong. De siste gangene jeg har tatt manikyr og pedikyr har jeg gjort det i en maija salong. jeg har brukt en som ligger i terbetas iela, et kvrtal unna Zara, ellers har jeg også brukt en som ligger i området ved skolas iela og dzirnavu..det er ikke så langt unna SkyBar. Uansett, det er bare ti minutters gangavstand mellom disse to maija salongene. Hvis du skulle lure på noe mer konkret så er det bare å legge inn spørsmål her! Som sagt, les gjennom postene først, bare søk på Riga i søkelinja så får du nok opp endel tips fra min side...og lurer du på mer, så svarer jeg mer enn gledelig! Og du, du må stikk på Emil Gustavs og kjøpe jordbærtrøfler! det er en sjokoladebutikk som ligger flere steder i Riga, jeg elsker deres jordbærtrøfler som består av en ball av hvit sjokolade fylt med jordbærkrem, rullet i tørkede jordbæt. Yummie! En fin gave til de der hjmme ;)

Anonym sa...

TAKK, skal "scanne" Riga sidene. Har lest litt, og tror jeg skal lese andre ting her også.
En flott uke til deg.

Grete

Ladybird sa...

Grete: håper du får et flott opphold i Riga. Det kan fort bli til at man henger rundt i gamlebyen ehele tiden og ikke får sett så mye mer, så les dere opp på hva dere vil oppleve. Nyt maten og det gode drikket til den gpode prisen, drikk lokalt øl, nyt arkitekturen, benytt dere av de billige spaene og manikyren og denslags og shop deg noe lekkert ;)